Autostrada Arad – Timisoara, receptionata in ciuda problemelor

auto-11-600x400-7Consultantul care s-a ocupat de analiza lucrărilor de pe autostrada Arad – Timişoara a descoperit o serie de probleme legate de infiltraţia apei în şoseaua pentru care Compania de Drumuri a efectuat recent recepţia finală. Deşi problemele erau cunoscute de mai mult timp, deocamdată nu au fost luate măsurile recomandate de consultant.

Terenul mlăştinos din zona Banatului crează noi probleme autostrăzii A1. De această dată vorbim despre un tronson care este deschis circulaţiei de mult timp, despre autostrada Arad -Timişoara. Conform Digi24, pe acest tronson, la kilometrul 30, au fost descoperite de către societatea care s-a ocupat de consultanţa legată de construcţia şoselei rapide infiltraţii importante de apă în carosabil. Din cauza tipului terenului din acea zonă, la ploi apele se adună în zona mlăştinoasă unde este situat un debleu înalt de mai mulţi metri.

Apa bălteşte din cauza formei reliefului, unul mlăştinos în acea zonă. De aici, apa se infiltrează în zona de sub autostradă şi ajunge până la asfalt, ieşind la suprafaţă.

„Deoarece apa nu se poate scurge în condiții optime de pe zona de platou (panta terenului natural foarte mică, zona mlăștinoasă), aceasta băltește și se infiltrează în terenul din amplasament. Băltind în amplasament, la baza rambleului în jurul km 30+850, apa se infiltrează sub fundația autostrăzii la baza stratului de argilă, iar apoi migrează în lungul aliniamentului. Astfel de infiltrații sunt periculoase pentru calitatea autostrăzii. Pe timp de iarnă apa infiltrată, înghețând își crește volumul. Aceasta duce la umflarea și crăparea structurii rutiere.”, se arată în raportul realizat de compania de consultanţă Egis International, conform Digi24.

Deşi raportul referitor la problemele apărute ar fi fost prezentat Companiei de Drumuri, nu au fost luate măsuri. Mai mult, CNADNR a anunţat că a semnat recepţia finală a autostrăzii, chiar în urmă cu câteva zile.

Compania de consultanţă a propus constructorului şi beneficiarului modificarea semnificativă a drenajului din acea zonă, lucrări care ar fi necesitat puţin peste 500.000 de euro.

Se pare că problema legată de aceste infiltraţii era cunoscută de mai mult de doi ani, iar societatea constructoare ar fi remediat, prin înlocuirea asfaltului din acea zonă, de fiecare dată când acesta s-ar fi stricat.

Problemele legate de infiltraţii au fost descoperite pe o suprafaţă destul de mare, la kilometrul 30 + 0 până la kilometrul 30 + 800, pe banda 1 de rulare, calea 2.

Deschiderea traficului pentru acest obiectiv a avut loc în data de 17 decembrie 2011, iniţial prin impunerea limitării de viteză de 100 km/h, pentru asigurarea condiţiilor de siguranţă a traficului. Contractul de execuţie a lucrărilor a fost semnat pe data de 15 decembrie 2008, de realizarea autostrăzii ocupându-se asocierea JV FCC Construccion/ASTALDI SpA. Valoarea investiţiei a fost de 482.920.350,22 lei (fără TVA). Sursele de finanţare ale Contractului au fost Programul Operational Sectorial – Transport 2007 2013 şi contribuţia Guvernului României.

sursa: tion.ro

Bookmark and Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

404